VOZAČ IMA PLATU KAO INŽENJER?
Samo u zemlji nedođiji i gradu bez
nade i odgovornosti se može dogoditi da vozač i tjelohranitelj ima platu kao
diplomirani inženjer a sekretarica kao pomoćnik ministra u Vladi RS.
Čini mi se, svakim danom sve više,
da mi banjalučani sami sebe pravimo budalama. Niko drugi u Republici Srpskoj
nas ne „zagađuje" kao mi sami sebe. Kakav to krimen sa sobom (ili u sebi)
nosimo? Zdrav razum ili normalno, realno razmišljanje i ljudsko ponašanje
gotovo da je nestalo u svakodnevnom razgovoru među običnim ljudima na ulici, u
razgovoru o politici, zdravstvu, kulturi i sportu.
Naprosto, u svim elementima koji
jedno društvo čine društvom, gotovo da ne postoji normalna komunikacija i
društveno odgovorno ponašanje. Strašno! Samo se prepiremo, svađamo, a vladari,
bili oni lokalni ili državni, utrkuju se u zloupotrebama.
Je li STRAH u banjalučanima još
uvijek toliki da se boje izgubiti i onu mrvicu već izgubljenog ponosa te javno
reći (preko svih mogućih demokratskih izražavanja nezadovoljstva) – „Dosta je!
Idemo svojim putem!"?
Banjalučani plaćaju isporuku „toplotne
energije“, a radijatori hladni. Oni koji se suprostave plaćanju računa - ekspresno
se nađu na sudu!
Banjalučani plaćaju najskuplje
naknade za građenje, a voze se po katastrofalnim saobraćajnicama punim rupa!
Banjalučani koji žive samo par
kilometara od centra još nemaju riješeno vodosnabdijevanje!
Banjalučani udišu smog, sumpor i otrov,
a Igor Radojičić ne zna napisati tender!
Banjalučani odlaze iz voljenog
grada u inostranstvo jer nemaju minimalne uslove za život i nemaju posao!
Banjalučki srednjoškolci su tek u
decembru dobili prvu stipendiju!
Igor Radojičić prima platu 6500
konvertibilnih maraka i najplaćeniji je funkcioner u Republici Srpskoj.
Srđan Amidžić prima platu 5000
konvertibilnih maraka koja je veća od plate predsjednika Milorada Dodika.
Mnogi radnici Gradske uprave koji
su godinama studirali državne fakultete i stekli visoko obrazovanje danas su poniženi
odlukama Igora Radojičića. Naime, grupa diplomiranih inženjera i pravnika trpe
profesionalna poniženja i razmišljaju da napuste Gradsku upravu. Iako je
sistematizacijom radnika u Gradskoj upravi već zaposlen dovoljan broj vozača i
radnika obezbeđenja, Igor Radojičić je stupanjem na dužnost gradonačelnika Banjaluke
zaposlio dva vozača i dva tjelohranitelja koji su do tada radili u Narodnoj Skupštini Republike Srpske. Ništa od
toga ne bi bilo čudno da gradonačelnik Igor Radojičić nije donio pravilnik
kojim je platu za ova dva vozača i dva tjelohranitelja povećao na nivo
diplomiranih inženjera i pravnika zaposlenih u Gradskoj upravi Banja Luka! Igor
Radojičić nije štedio ni na platama svojih sekretarica pa je tako pravilnikom
plate svoje dvije sekretarice podigao na nivo plata pomoćnika ministara u Vladi
RS. Kakvu to poruku mladima i studentima šalje gradonačelnik Igor Radojičić?
U međuvremenu je medijska scena Banjaluke
potonula u mrtvilu samocenzure (što je, zapravo, i bio cilj vlasti). Medijski
profesionalizam i istraživačko novinarstvo postale su nepoželjne kategorije
koje su morale da ustuknu pred činjenicom da danas svi vodeći štampani i
elektronski mediji najvećim dijelom ekonomski zavise od naklonosti režimskih
funkcionera i savjetnika. Banjalučani su euforično glasali za gradonačelnika
koji ih nagrađuje cenzurom medija kao početne faze cenzure života!
Glas
Naroda
Коментари
Постави коментар